Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego
Program Centrum Sztuki Włączającej / Teatr 21 jest współfinansowany przez m.st. Warszawę
Czasami jest nam źle, smutno i zdarzają nam się chwile, w których chcemy po prostu zniknąć. A podobno w Indiach żyje pół słoń, pół człowiek, który zamienia ludzkie troski i kłopoty w pyszne słodycze. Razem z bohaterami spektaklu pojedziemy go odwiedzić i przy okazji dowiemy się dlaczego ma tylko jeden kieł. Wspólnie poznamy także historię chłopca zamienionego w słonia, który nie widział dla siebie innego wyjścia, niż występować w cyrku. Co połączy losy tych bohaterów? Wyruszmy w podróż, by odkryć nieznaną historię! Stwórzmy nową opowieść o świecie, w którym jest miejsce dla każdego. W namiocie cyrkowym wszystko może się zdarzyć!
„Jak przestałem być idealny” to familijny spektakl wystawiany w namiocie cyrkowym, wyprodukowany przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego i Teatr 21. W wypełnionym muzyką na żywo przedstawieniu pytania o odmienność i różnorodność sąsiadują z zapierającymi dech w piersiach wyczynami akrobatów, a humor z refleksją o tym, dlaczego warto powstrzymać się od oceniania innych, od wtłaczania ludzi w ramy.
Spektakl inspirowany jest mitem o Ganeśi – hinduskim bóstwie z głową słonia, oraz prawdziwą historią Josepha Merricka – znanego również jako człowiek-słoń. Czerpiąc z obecności artystów cyrkowych, aktorów dramatycznych, muzyków oraz aktorów i aktorek Teatru 21 zapraszamy na przedstawienie, które łączy widzów i artystów we wspólnej teatralno-cyrkowej zabawie. Z myślą o młodych widzach odkryjemy historie odmienności, w których bohaterowie musieli mierzyć się z brakiem akceptacji. Razem z publicznością, pod cyrkowym szapito wykreujemy świat, w którym jest miejsce dla każdego, a różnorodność staje się wartością.
———-
Producenci spektaklu dziękują Międzynarodowemu Centrum Kultury Nowy Teatr za udostępnienie sali prób.
Spektakl został wyprodukowany w ramach programu Lato w teatrze. Jest koprodukcją Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego oraz Teatru 21 / Centrum Sztuki Włączającej. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.
———-
koncepcja artystyczna – Justyna Lipko-Konieczna, Justyna Sobczyk
reżyseria – Justyna Sobczyk, Justyna Lipko-Konieczna, Justyna Wielgus
dramaturgia, scenariusz – Justyna Lipko-Konieczna
reżyseria ruchu – Justyna Wielgus
scenografia i kostiumy – Wisłomira Nicieja
charakteryzacja – Magdalena Lerynowicz
reżyseria i realizacja światła – Sebastian Klim
muzyka – zespół Pokusa (Tymek Bryndal, Natan Kryszk, Teo Olter)
asystentka reżyserki – Zuzanna Jarmakowska
konsultacja tańca hinduskiego – Kalina Duwadzińska
kierownik techniczny spektaklu – Dariusz Adamski
realizacja dźwięku – Michał Rokicki
projekty tatuaży na kostiumach: Marcin Domański
promocja: Maja Raczyńska (Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego), Jakub Drzewiecki (Fundacja Teatr 21)
produkcja: Maria Babicka (Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego), Marta Kuźmiak (Fundacja Teatr 21)
premiera: 4 września 2021
spektakl dla widzów od 7 roku życia
———-
W spektaklu pojawiają się różnorodne, kolorowe światła (nie używamy świateł stroboskopowych ani ultrafioletowych) i muzyka na żywo, a niektóre sceny są dosyć głośne.