Piotr Sakowski w ramach projektu ``Strategie przetrwania``

“Wirus Świrus” to kolaż wideo prac plastycznych Piotra Sakowskiego tworzonych przez niego w czasie lockdownu. Sakowski wypracował autorską technikę rysunku. Artysta wykorzystuje jako płótna kalendarze i notatniki, które przetwarza, gęsto zapisując je najczęściej niebieskim lub czarnym długopisem. Na niektórych pracach Sakowski korzysta także z techniki kolażu; dokleja fragmenty fotografii, grafik lub artykułów znalezionych w gazetach, magazynach, instrukcjach obsługi czy ulotkach reklamowych. Przestrzeń kartki, gęsto wypełniona przez artystę, tworzy abstrakcyjne i niepokojące obrazy. Kolejne dni kalendarzy wypełniane są rzędami, kolumnami, modułami atramentowych zapisków symulujących pismo oddają upływający, pozornie monotonny czas.

dźwięk: Sebastian Świąder
montaż: Łukasz Sosiński, Magdalena Łazarczyk

Zobacz wersję z AUDIODESKRYPCJĄ

Piotr Sakowski

Dołączył do Teatru 21 w 2015 roku. Na początku przypatrywał się grupie, odżywał na próbach. Zazwyczaj ludzie przed występami publicznymi walczą z tremą, Piotr walczy z niecierpliwością – nie może doczekać się wejścia na scenę. W wolnych od grania chwilach ogląda spektakle, w których nie występuje i uczy się grać każdą z ról. Piotr kocha teatr bezwarunkowo! Jest wielkim fanem typografii i projektowania przeróżnych form notatek. Marzy o graniu na bębnach i podróżach z bliskimi. Grał m.in. w spektaklach „Rewolucja, której nie było” oraz „Klauni, czyli o rodzinie. Odcinek 3”.

„Strategie przetrwania” to projekt aktorek i aktorów Teatru 21 w ramach Centrum Sztuki Włączającej. Zrodził się w czasie pandemii jako swojego rodzaju reakcja obronna na zaistniałą sytuację zamknięcia i niemożliwości grania i uczestniczenia w próbach. Sytuacja ta zaowocowało nowym rodzajem twórczości. Pozbawieni możliwości artystycznej ekspresji na scenie, aktorzy i aktorki Teatru 21 rozpoczęli swoje autorskie działania, które realizowali we własnych domach.

czytaj więcej

Program Centrum Sztuki Włączającej jest współfinansowany przez m.st. Warszawę.

Dofinansowano ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu "Kultura w sieci"