Sorry, this entry is only available in Polish.

Serdecznie zapraszamy do nadsyłania zgłoszeń na warsztaty pisania o pracach performatywnych tworzonych przez osoby artystyczne z niepełnosprawnościami.

Tematem spotkań będzie język pisania o twórczości performatywnej osób z niepełnosprawnościami, relacje między procesem pracy a efektem artystycznym, usytuowanie siebie jako osoby piszącej, reprezentacja i podmiotowość (kiedy, jak i czy pisać o niepełnosprawności osoby artystycznej), kryteria oceny.

Warsztaty odbędą się w ramach konferencji organizowanej przez Centrum Sztuki Włączającej Teatr 21 oraz Akademię Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza w dniach 12-13 kwietnia 2024 w Warszawie (warsztaty rozpoczną się dzień wcześniej 11 kwietnia).
Warsztaty poprowadzą zarówno osoby piszące o sztukach performatywnych, jak i osoby artystyczne.

Kiedy?
11-13 kwietnia 2024

Gdzie?
Akademia Teatralna im. A. Zelwerowicza w Warszawie
Kto prowadzi? Ewelina Godlewska-Byliniak, Katarzyna Lemańska, Witold Mrozek i Katarzyna Żeglicka.

Dla kogo?
Osoby studiujące wiedzę o teatrze, teatrologię, performatykę, kulturoznawstwo, animację kultury i kierunki pokrewne

Jak się zgłosić?
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
Zgłoszenie powinno zawierać: adres e-mail; uczelnia; rok studiów; kierunek; dlaczego chcesz wziąć udział w warsztatach (do 150 słów).
Dodatkowo prosimy o przykładowy tekst o kulturze, sztuce lub dostępności (np. opublikowany artykuł, praca semestralna, recenzja lub tekst krytyczny itp.; preferowana objętość maksymalna: 15 tys. znaków ze spacjami). Tekst nie będzie kryterium wyboru osób uczestniczących. Ma na celu poznanie grupy.

Do kiedy przyjmujemy zgłoszenia?
20 lutego 2024

Kiedy odpowiemy na zgłoszenia?
Do 29 lutego 2024.

Osoby zakwalifikowane otrzymają zaświadczenie uczestnictwa w warsztatach, które może pomóc w zdobyciu dofinansowania na przyjazd ze środków uczelni.

Dostępność: o swoich potrzebach związanych z dostępnością – napisz w formularzu zgłoszeniowym.

Biogramy osób prowadzących:

Katarzyna Żeglicka – genderqueer i crip pedagożka teatru i animatorka kultury, performerka, tancerka i choreografka; certyfikowana trenerka WenDo. Regularnie prowadzi laboratoria pracy z ciałem i warsztaty n/t. inkluzywności. Współpracuje instytucjami kultury i uczelniami wyższymi. W 2022 otrzymała Stypendium Twórcze Miasta Krakowa. Uczestniczka m.in. programu Rezydenci w Rezydencji (CK Zamek, 2022) i „Szczeliny. Kobiety w sztukach performatywnych” (Instytut Grotowskiego, 2023).

Katarzyna Lemańska – krytyczka teatralna, redaktorka. Selekcjonerka Festiwalu Nowe Epifanie w Warszawie i konsultantka programowa 27. i 28. Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego KONTAKT w Toruniu. Stała współpracowniczka „Didaskaliów” i „Notatnika Teatralnego”. Publikowała m.in. w „Dialogu”, „Teatrze”, na platformach nowesztuki.pl, taniecPOLSKA.pl i CzasKultury.pl. Interesują ją kwestie dostępności i niwelowanie barier kulturowych w teatrze dla młodej widowni oraz polski teatr G/głuchych.

Ewelina Godlewska-Byliniak – kulturoznawczyni, badaczka zajmująca się obszarem teatru i performansu oraz studiami o niepełnosprawności, autorka książek „Tadeusz Kantor: sobowtór, melancholia, powtórzenie”, „Teatr radio-logiczny Tymoteusza Karpowicza”, współredaktorka antologii “Odzyskiwanie obecności. Niepełnosprawność w teatrze i performansie” oraz „Niepełnosprawność i społeczeństwo. Performatywna siła protestu”. Wykłada w Instytucie Kultury Polskiej UW. Współpracuje z Centrum Sztuki Włączającej.

Witold Mrozek – dziennikarz, teatrolog, okazjonalnie dramaturg. Od 2012 w redakcji „Gazety Wyborczej”, stale współpracuje też z Dwutygodnikiem i „Berliner Zeitung”. Kurator Sceny Nowej Dramaturgii w Teatrze im. Siemaszkowej w Rzeszowie. Doktorant w Szkole Doktorskiej Nauk Humanistycznych UW, prowadził zajęcia z dziennikarstwa kulturalnego w Instytucie Kultury Polskiej UW.

 

Kuratorki konferencji: Monika Kwaśniewska, Izabela Zawadzka.