Przejdź do KONTAKT

Libido romantico

Libido romantico - fot. Wojtek Kaniewski

12

Maj

200 lat temu premierze „Ballad i romansów” towarzyszył skandal obyczajowy i niepokój społeczny. Mickiewicza oskarżono o niemoralność i perwersyjność. Przemówił językiem grupy o najniższym statusie społecznym, oddając jej prawo do ucieleśnienia jej fantazji i pragnień. Przepełnione erotyzmem, zmysłowością, miłosnym szaleństwem teksty spełniały również rolę emancypacyjną, stając się manifestem nowej wrażliwości, znosząc hierarchie klasowe i postulując demokrację uczuć. Balladami wprowadził nowe, niedopuszczane społecznie obrazy, które uderzyły z całą mocą w mieszczańską pruderyjność. Czy jego teksty dziś mogą wywołać podobny niepokój? W „Libido romantico” aktorzy i aktorki, twórcy i twórczynie rzucają wyzwanie współczesnemu społeczeństwu. Sięgając po klasyczne i (wydawałoby się) ujarzmione, narodowe, uświęcone teksty narodowego wieszcza, odnajdują w nich swój głos.

Realizatorzy:
Wisła Nicieja – kostiumy i scenografia
Zoi Mikhailova – muzyka
Wojtek Kaniewski – wideo
Monika Sidor – światło
Justyna Lipko-Konieczna – dramaturgia, scenariusz
Justyna Wielgus – reżyseria

Tekst na podstawie „Ballad i romansów” Adama Mickiewicza oraz improwizacji Aktorów i Aktorek.

Spektakl rekomendowany osobom od 16 roku życia.

premiera: 21 maja 2022
czas trwania: 2 godz. (bez przerwy)

 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.

 

Zakochaj się w Warszawie
Program Teatr 21 / Centrum Sztuki Włączającej jest współfinansowany przez m.st. Warszawę.

Bilety dostępne on-line: https://kicket.com/wydarzenia/w/warszawa?query=Libido
oraz godzinę przed spektaklem w Komunie Warszawa (płatność kartą i gotówką)

"Libido romantico", jedno z najważniejszych przedstawień granych w ostatnim czasie na polskich scenach, stawia problem potrzeb seksualnych postrzeganych nie tylko jako wyraz fizjologii, ale jako przejaw przynależącej wszystkim ludzkim istotom energii życiowej.

Magdalena Hasiuk, Didaskalia

Sorry, no posts matched your criteria.