W sukienkę bym się ukryła. I ukryłabym się tak, żeby nie denerwować innych. Wieczorowa sukienka z randki w ciemno. Z Titanica. Niewinny kamuflaż przed światem.
(Magdalena Świątkowska)

W swojej garderobie od pasa w dół jestem duchem.
(Cecylia Sobolewska)

Fashion Show to format, którego w Centrum Sztuki Włączającej / Teatrze 21 jeszcze nie było. Kamuflaż – aktywistyczne prêt-à-porter to urodzinowy pokaz modowy, którym świętujemy naszą OSIEMNASTKĘ! Trójka projektantów mody: pochodząca ze Sri Lanki i mieszkająca na co dzień w Oslo Ishara Jayathilake, norweski designer Magnus Opsahl Hofseth oraz współpracująca z Centrum Sztuki Włączającej / Teatrze 21 od wielu lat kostiumografka Wisła Nicieja zaprojektowała trzy kolekcje outfitów inspirując się hasłem kamuflaż, zaproponowanym przez aktorki i aktorów Teatru 21. Nasz zespół aktorski zabierze mocny i wyrazisty głos w walce o prawo do kreowania własnego wyglądu!

W tym widowisku z pogranicza performansu, fashion show, koncertu i demonstracji muzykę na żywo zagra zespół Pokusa.

Na wybiegu wystąpią: Grzegorz Brandt, Anna Drózd, Teresa Foks, Maja Kowalczyk, Anna Łuczak, Aleksander Orliński, Michał Pęszyński, Piotr Sakowski, Aleksandra Skotarek, Marta Stańczyk, Piotr Swend, Magdalena Świątkowska, Cecylia Sobolewska

Reżyseria: Justyna Wielgus
Współpraca dramaturgiczna, tekst na podstawie wypowiedzi zespołu aktorskiego T21:
Justyna Lipko-Konieczna
Scenografia: Wisła Nicieja
Wideo: Wojciech Kaniewski
Reżyseria światła: Sebastian Klim

Ishara Jayathilake urodziła się w Kolombo na Sri Lance w 1991 roku. Ukończyła studia na kierunku projektowania mody na Uniwersytecie Northumbria w Wielkiej Brytanii. W 2015 roku zaprezentowała swoją kolekcję na międzynarodowym wybiegu absolwentów Tygodnia Mody w Londynie. Przeprowadziła się do Oslo, by kontynuować studia na kierunku projektowania mody w Narodowej Akademii Sztuk w Oslo, uzyskując tytuł magistra w dziedzinie projektowania mody i kostiumów, zdobywając doświadczenie w dziedzinie sztuki i projektowania oraz branży. Jej projekt magisterski Ishary „Wschód spotyka Zachód” został nominowany do corocznej edycji Designers’ Nest Award Show 2020 w Kopenhadze, prezentującej najlepszych absolwentów mody nordyckiej szkoły projektowania. Przygotowała modową instalację problematyzującą styk mody i kolonializmu na wystawie Absent Bodies w muzeum designu w Danii (2020) oraz na wystawie Future Nordic Fashion, której kuratorem jest muzeum Prins Eugens Waldemarsudde w Sztokholmie w Szwecji.
Magnus Opsahl Hofseth to projektant mody i artysta młodego pokolenia mieszkający w Oslo w Norwegii. Uzyskał tytuł licencjata w dziedzinie mody i przemysłu na Uniwersytecie Metropolitalnym w Oslo (2019), a następnie uzyskał tytuł magistra w dziedzinie mody i społeczeństwa (2021), również w OsloMet. Ukończył kurs praktycznego nauczania sztuki, projektowania i rzemiosła (2022). Wygłasza wykłady na temat historii mody queer w ramach

Oslo Pride, a także wystawia swoje ubrania m.in. na festiwalu Pride Art w Oslo. Obecnie pracuje jako asystent projektanta dla cenionej norweskiej marki odzieży sportowej Norrøna.

Praca Magnusa koncentruje się na odkrywaniu, czym może być odzież męska. Lubi łączyć odniesienia kobiece i męskie, aby w przystępny sposób rzucić wyzwanie modzie męskiej. W jego pracach można odnaleźć motywy takie jak toksyczna męskość i historia queer, a ubrania przez niego projektowane często wizualizują kontrast pomiędzy funkcjonalnością a przepychem. Lubi bawić się kolorami i uważa je za ważne i inspirujące dla jego projektów. Jego praca magisterska Queer Clothes dotyczyła powiązania i znaczenia odzieży w ramach obchodów Pride dla osób LGBTQI+. W rezultacie powstała kolekcja inspirowana queerowymi elementami historycznymi i nowoczesnymi kolekcjami dumy, przefiltrowana przez jego własną estetykę projektową.

Wisłą Nicieja od 12 lat pracuje z Teatrem 21 projektując kostiumy do takich spektakli jak Rewolucja, której nie było, Libido romantico, Rodzina, Superspektakl, Pokaz, czy Jak przestałem być idealny. Jej kostiumy świetnie łączą teatralność i nowoczesny modowy design, a swoją wyrazistą przestrzenną formą poszerzają myślenie o kostiumie i rozwijają instalacyjny charakter spektakli. Kostiumy Niciei są błyskotliwe, często polityczne i pozostają czułe na głos tych, którzy i które je noszą.

WSTĘP WOLNY