„Siedem historii okrutnych” w reżyserii Justyny Wielgus i dramaturgii Justyny Lipko-Koniecznej to spektakl o relacjach ludzko-zwierzęcych, w których zwierzęta stają się równorzędnymi bohaterami opowieści. W tym przedstawieniu średniowieczny moralitet spotyka się z kinem moralnego niepokoju, dzieci kwiaty celebrują wolność i dokonują eksperymentów na nieludzkich istotach, Goya spotyka się z Pigcassem i w nowy sposób patrzy na swoje obrazy wykorzystujące wizerunki zwierząt, Święty Guinefort – pies rasy wyżeł czczony od XIII wieku w okolicach francuskiej miejscowości Villars-les-Dombes spotyka się z Georgem Bernardem Shaw – autorem Pigmaliona, by podyskutować o eugenicznych poglądach pisarza, w tym spektaklu krowy dokonują aktów odwagi i przekraczają granice. Wszystkie te historie łączy w jedno ikona kina, nazywana filmowym zwierzakiem, obrończyni zwierząt wspaniała Brigitte Bardot.
Spektakl powstał z inspiracji książką Sunaury Taylor „Bydlęce brzemię. Wyzwolenie ludzi z niepełnosprawnością i zwierząt”.

Premiera „Siedmiu historii okrutnych” jest częścią międzynarodowego programu Pokaż język.

 

Spektakl rekomendowany osobom widzowskim od 16. roku życia
Spektakl trwa 180 minut.

Trigger warming: drastyczne sceny, głośne, gwałtowne dźwięki

 

Twórcy i twórczynie „Siedmiu historii” doskonale bawią się i bardzo swobodnie przepływają między mówieniem o niepełnosprawności, głuchocie a zupełnym oderwaniem od tych kategorii, gdzie aktor jest po prostu aktorem a aktorka – aktorką. Cudownie jest móc zobaczyć spektakl, w którym artyści z niepełnosprawnością nie opowiadają tylko o niej.

Kinga Senczyk, e-teatr

 

To jest spektakl, o którym warto mówić, pisać, rozmawiać. Tak, aby mógł wracać na scenę jak najczęściej. Zmuszać widzów do myślenia, atakować ich zmysły. Zaskakiwać i oszałamiać. Pozostaję właśnie zamyślony, zaskoczony i oszołomiony. A zarazem zbudowany nadzieją. Może nie jest z nami, ludźmi pierwszej połowy dwudziestego pierwszego wieku, aż tak zupełnie źle? Może tli się w nas choć promil tego, co nazywamy dumnie „człowieczeństwem”? Bo przecież „Siedem historii okrutnych” powstało. Zostały napisane, wyreżyserowane, zagrane. A potem uhonorowane owacją na stojąco. Czyli – jakaś wrażliwość nam pozostała…

Jacek Mroczek, TeatrVaria

 

 

 

Minione daty

Data i godzina Wstęp
22 marca 2024
piątek
19:00
Bilety
23 marca 2024
sobota
19:00
Bilety
25 marca 2024
poniedziałek
19:00
Bilety
26 marca 2024
wtorek
19:00
Bilety
27 marca 2024
środa
19:00
Bilety
22 maja 2024
środa
18:00
Bilety
17 lutego 2025
poniedziałek
18:00
Bilety
18 lutego 2025
wtorek
18:00
Bilety
19 lutego 2025
środa
18:00
Bilety

Zobacz również

Wspieraj nas na Patronite
Ten serwis korzysta z cookies Polityka prywatności